KomiksFEST! > 2009




Le dernier Cri

 

Výstava francouzského undergroundového nakladatelství, které se zaměřuje na komiksy ve (velmi) limitovaném nákladu. Pro jeho produkci je typické experimentální míšení stylů a zahrnuje jak víceméně známé, tak i poměrně okrajové kreslíře (mj. letošního festivalového hosta Maxe Anderssona).

Aktuálně na Komiksárium.cz

Lady Mechanika není Terminátor

RECENZE > Lady Mechanika opravdu není ženský Terminátor ani jeho utajená družka. Nepohybuje se v budoucnosti, ale na sklonku 19. století v alternativním světě, kde Británie vládne celé zeměkouli, a který je založen na parní energii, vzducholodích a technice mechanických hejblat. To vše naroubované na secesně viktoriánskou podnož. Spíše je to taková steampunková Lara Croft ve staženém korzetu …Pokračování textu Lady Mechanika není Terminátor →

 

Herozvěsti 3

 

Výstava šesti výtvarníků (    Zuzana Andělová,     Jiří Grus,     Jan Jiříček,     Petr Korunka,     Ján Petrovič,     Marek Rubec), kteří pro společnou prezentaci zvolili černobílé provedení, jež umožnilo dosáhnout vizuálního sjednocení rozdílných forem ztvárnění. Dalším popudem k výběru této základní nebarevné škály byla běžná představa vizuální prezentace komiksového undergroundu.

Brutto

 

Malá výstava originálů z nového projektu brutálně jemných komiksů:     Lela Geislerová,     Jiří Grus,     Džian Baban a     Vojtěch Mašek.

Blexbolex

 

Malá výstava Blexbolexových originálních prací a oslava českého vydání knihy     Album lidí (L’imagier des gens).

Andersson / Sjunnesson / Ahonen – Bosenský plackopes

 

Inspirací pro tento komiksový projekt     (Bosnian Flat Dog) byla cesta napříč státy bývalé Jugoslávie, kterou     Max Andersson a     Lars Sjunnesson podnikli v roce 1999. Původně zamýšlený cestovní deník začal nakonec žít vlastním životem, do něhož se promítlo mnohé z balkánského kolektivního podvědomí, a ve výsledku se stal expedicí do nitra vlastní identity. Výstava, jejíž součástí je mj. Titova mumie v životní velikosti nyní poprvé k vidění i v Praze.

Tintin a já / Tintin et moi (2003)

 

Na počátku 70. let nahrál mladý student     Numa Sadoul několikahodinový rozhovor s belgickým spisovatelem a kreslířem     Georgem Remim, známým jako     Hergé, tvůrcem     Tintina. Svou citlivostí si získal důvěru introvertního umělce, a přestože ten nakonec vyžadoval autocenzuru, vznikl unikátní dokument a podklad k filmu     Anderse Ostergaarda.

Snowblood (2008) + Nokturno (2009)

 

Dva krátké autorské filmy     Marka Bergera (*1987), čerstvého studenta pražské FAMU, který ve svých filmech uplatňuje komiksovou estetiku.     Nokturno je fantaskní metafora o střetu nespoutané umělecké svobody, anarchie a snílkovství s chladným a odosobněným světem řádu, pravidel a nařízení.     Snowblood je krvavá groteska o démonickém sněhulákovi, který promění ráj snowboardistů a lyžařů v peklo na zemi.